March 10, 2009

Homestay at Haji Dorani was a BLASTT !

Around 2.15 I arrived at school and gathered at hall .
Then , me , Dhira and Ila sat in one group while waiting for Riyaa to come .
We chit chat chit chat :O Riyaa came . We waited for others to come and get ready .
At 2.30 we ( me and other bukit indah-ians ) all took our bag and hope on the bus .
I was sitting beside my Becok , Dhiraa :)
We all was so excited and so crazy in the bus.
We all hit the road while watching Alvin and the Chipmunks movie :*
The chipmunks was so cutee like damn-damn cutee .
haha :DD

Around 4.30 ( I think ) we arrived at Stadium Selayang , amek budak olahraga .
( Aidaa , Aideed , Edin , An Najwa , Hafiy , Pak Tam , Puteri , Mohana , Huda
They all was like so tired , kesiann NOTT ! haha ,
Then , hit the road backk and strt to make noise like orang utan jee ,
sing out loudd and best gilaa !
Around 6.30 we all arrived and letak bag terus canting batik ,
and I'm sucks in itt ! I'm sucks in art , seriously *
Then , finished !
Gathered back and strt and time to knw our foster parents :))
Start with Huda , and blablablablablaablaa .
And my group name was announced with Pak Zahid :)
We all salam-salam and take our bag and msuk dlm keta Waja . Not badd !

Sampai je rumah our Foster parents , jumpa ngn Pak Zahid pnya isterii .
Salam-salam , and terus naik bilikk and mandi semuaa .
Bilik die , sumpah lawaaa ! And rumah mcm org kaya , you knoww ?
Ta rupa mcm org kmpung lgsung , haha ( jahat gilaa ! :p )
After isya' , dinner and terus siap pegi balik Induk tadii .
Then , smpai jee . Terus cri tempat dduk .
Okey , the show started with abang(s) kuda kepang performed their show .
( kuda kepang dance )
And I was like first mcm bosan jee .
Then , after hbis je diorg buat , diorg kasi sorg2 try .
First round , ta dpt .
Second round , ta dpt jugaa :(
Third round , baru dpt .
Kelaka gilaa ohh ! Abg yg ajar I mcm haha :DD
Only god knows how funny it is !
I was like best gila babeng buat the dance ,
and I was like dah fell in love wih Kuda kepangg :)
Oh my my ! After buat jee , ada sorg abg tu dtg , and tnya name I .
I pun ckp lah Saraa .
Die pun okay . Blurr * hha !

Buat2 , smpai round ke-6 hbis jee . Abg yg tadi tu , pggil nama I , Mikhail , Riyaa and An Najwa.
Kitorg mcm pelik gilaa , abg tu suruh buat balik kuda kepang tuu , sndiri . Ada dua org je yg guide .
Adoii -_____________-
We all was like wtfishh ?!!
haha :Dd
Terpaksa lah buatt , kelaka je wehh !
Okey , dnce dnce dnce !
Tiba2 lmpu trpadam , and we all was like mcm terkejut gila .
But kitorg yg dance tuu , diam jee . Dance jee .
Tiba2 , ada benda lari2 . I was terkejut gila , buat bodo jee .
Then , Haris dia menjerit2 terus lari kat center kitorg menari tuu , kelaka gila time tuu !
Lampu buka balik , semua org lari lintang pukang . adoii :DD
Barongan semua keluaa , sumpah kelakarr !
I sbr jee , dah lah semua lri tk igt duniaa , main lggr je org .
Adoii , smpai kerusi pun terpelantingg , haha
Barongan semua kacau2 , and kitorg terpaksa menahan gelak and dance jee .
Abg yg teach I first dance kuda kepang tu , jadi barongan jugaa
Tp , die pling kelaka ! Dia pkai tudung , and baju kurung serta topeng barongan tuu ,
first I ta recognised dia , tp I tgk kasut jee , mmg dah sah diaa !
haha , time nari tuu . Dia kacau jee , dia amek bunga mangaa tu and geletek leher I , mcm urghh !
-,- Sabar jee ! After , hbis jee dnce tuu , barongan still ada lg , kitorg rest japp , minum airr .
Ta dpt tgkp gmbr barongan(s) tu , time tu hp kat Aida , die hilang mane ntah -_-
And cmera hbis battery , haha
Nmpk abg yg 'Nyah' tuu , die dtg . I larii , die tnya nape lari ? I buat bodo jee ,
Then , hbis je semuaa . Balik , and Aida adore kat abg Kasut Hitam tuu .
Yg train die Kuda kepang . adoii , you knw wht ? From dari induk tuu ,
smpai balik rumah foster fmily.
smpai esok harinya , smpai naik bas nk blik and smpai ampang . Kasut hitam jeee !
Pening - pening *

Back to the story , balik jee . Tukar baju , and baring . Chit chat firstt . And semua dh ngntuk ,
tp Riyaa bngang gilaa . Menakut kan org je kejaa ,
menjerit2 , hahah :DD
then ,iIa was the first one yg tidurr , then Diraa , Aidaa, Riyaa and Me :)
Pagi tu jee , semua muka kepenatan jee .
Bgun , mandi , mkn and take a walk around ruma tuu , ada ayam(s) and chick(s) comell gila !
Ikan keli and mcm2 , eh eh , Tu jee ! haha :DD
Then , siap2 pegii induk but before ht tgkp gmbr wth our foster parents dulu
cause time nk blik , diorg ta dpt dtg , cause busy busy .
We all was like so sad and hug each other .
duhduh -_______________-"

pegi sawah and tgkp belutt , tp tak DAPAT :(
adoiiyaii ! haha
Pastu , terus gerak induk and ada main apa ntah -,-
Diorg main , I and Aidaa mandii !
haha :DD
Mandi jee , terus mkn ! Then , mjlis perpisahan and blik , adoii :'(
Berat hati nk tiggal kn Haji Dorani , I hope some day dpt pegi lgi and meet all of them :)
Btw , bye-bye Haji. Dorani !

Lots of love ,

Sara rawrr

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home